Borta bra men hemma bäst

Och så är jag faktiskt hemma efter allt fläng. I tisdags åkte jag och pappa till Stockholm. Vi gick en runda på stan och kollade "kultur" - alltså inga affärer. Det kliade nästan i fingrarna men orkade inte dra in en halv hängig pappa. Vi träffade Sofie, och tog med oss henne plus hennes sambo Erik till en thairesturang för att äta middag. Onsdagen var det att gå upp tidigt för att ta tåget till Borlänge, där ifrån till Malung och med buss ifrån Malung till Lindvallen. Väl i Lindvallen hann jag med 1½ intervju innan det var dags att åka tillbaka mot Stockholm. Men på vägen upp till Sälen inträffade nått otroligt ! - jag fick jobbet i Tandådalens skidshop ! Jag är överlycklig och ringde till mamma och grät. När jag vart på intervjuerna i Lindvallen och tog bussen tillbaka till Malung där jag skulle ta tåget till Borlänge så var det samma busschaufför som körde tillbaka som körde mig till Lindvallen. Han fick de som satt på bussen att applådera när jag gick på för att jag fått jobbet. Gulligt haha. Det mindre bra är att Robin inte kommer att följa med mig till Sälen...

Idag har jag jobbat, träffat ett par gamla klasskompisar och nu ligger jag i soffan och drar. Äntligen få en hemmakväll med mamma, pappa och Harry. Ska nog åka bort till Lisa en stund, plocka i ordning på mitt rum och in med de nyinförskaffade i garderoben och sen blir det en tidigt sängång. Imorgon ska jag jobba och träffa Robin, och söndag väntas det ännu mer jobb. Men det gillar vi !

Hemma för att packa om

Yes, helgen i Dalarna är över. Det var fruktansvärt kul och nu håller jag tummarna stenhårt för att det ska gå hela vägen. men gör det inte de så gör det inte...Nu är jag i allafall hemma i Halmstad igen. Jag ska snart ställa mig att stryka, packa om, in till stan och byta en tröja som jag upptäckte det var hål i innan jag har haft på mig den (suck), köpa present till Vilma, duscha och göra mig i ordning för att köra till Falkenberg ikväll. Det gäller nog att sätta fart snart.

Imorgon åker jag och pappa till Stockholm. Vi ska bo hos kusinen Sofie och hennes sambo Erik. Jag ska iväg till Dalarna igen på onsdag och pappa ska på kurs onsdag - torsdag. Torsdag har jag en heldag i Stockholm och sen ska har jag bestämt att åka ner till kusinerna i Nykvarn en stund innan pappa slutar. Men, imorgon har jag och Robin vår två års dag så det ska firas ikväll istället.

070922 ♥

Lite nervös

Aaa, är ganska så nervös inför imorgon. Tänk så försover jag mig ?! Får inte faila på intervjuvn eller på hela helgen. Men va mig själv. Kanske få ta och samla mig så allt inte blir kaos.

Blir inget flyg till Stockholm på tisdag utan bil. Det passar mig bättre för då kan jag åka ner till Nykvarn en stund på torsdagen för att hälsa på kusinerna. Var inne och kollade Lottas bilder på facebook, och tjena så stor Tilde har blivit. Inte så konsitgt eftersom jag inte har sett henne sen i juni. Ska bli så kul att få träffa dom igen. Mamma och Lovisa kan ju vara nöjda när de får vara där några dagar på höstlovet. Om jag inte har något jobb de dagarna åker jag kanske med...Nu är det dags för mat, städning utav rum, packning och stan

Tilde och Eddie

Elliot

Biljetterna bokade

Mellan Stockholm och Sälen. Ikväll bokas även flygbiljetterna för mig och pappa. Har världens mest sämsta samvete att jag åker på min och Robins två årsdag...Men den får firas före eller efter kanske ? Idag blev det sovmorgon, jag började inte jobba förrän kl.8 ! I natt sov jag som en stock och kände mig hyfsat utvilad när jag pallrade mig upp vid halv 7 i morse. Får mig att tänka tillbaka på tiderna då man gick i skolan, på riktigt.

I helgen blir det en helhelg i norr, och alltså inte i Halmstad - yes ! Åker fredag morgon och kommer hem söndag kväll. Önska mig lycka till ! Imorgon är ledig så då ska jag packa och en sväng in till stan, invänta någon kille som säljer skor och iväg till träningen i Sporthallen mellan 20.30 - 22.00.

Helgen är över

Men jag är minsann ledig imorgon med ! Det ska äntligen bli en runda på stan samt träffa Hanna. Harry har lovat att hjälpa mig rensa i min garderob och skosamlingen. Han kan ju bita sönder om det ändå ska slängas ! Om en vecka blir det Stockholm ett par dagar och då har jag förhoppningsvis minst en heldag inne i stan. Utmobbad turist, men det får gå ändå. Då får jag defenitivit gå i de affärerna jag vill.

Helgen bestod av ett Gekås besök, Felkenberg trip, gos, mys, regn (!) och bull-och kladdkakebakande. Men nu ska jag ta med mig Harry och gå upp och lägga mig. Imorgon är det vardag och även fast jag är ledig så är det tillbaka i rutinerna. Tisdag och söndag väntar jobb kl. 6 på morgon, och på fredag går tåget ifrån Halmstad kl 5 ! Herregud...God natt !

Nya skor...igen

Jag tycker om skor, yes I do ! Idag fick det bli ännu en in handling utav skor när jag, mamma och Lisa var på Gekås. Gud så tidigt jag fick gå upp, men fick handlat mycket av det jag åkte dit för - nästan allt faktiskt...Hade velat hitta någon godis fleece eller stickad kofta men det blev det inte. Jag införskaffade mig ett nytt regnställ, gummistövlar (!), årets första stövlar/känger och nya underkläder. Nu är jag fit for fight inför nästa helg. I Stockholm blir det förhoppningsvis lite mer in handling när jag har en heldag för mig själv samma dag vi åker hem.

Igår var det jobb 11.30-19.00 och sen hamburgare hemma hos Lisa. Vican och Kicki kom också förbi en stund då det vankades glass, maränger och världens godaste chokladsås.

Ikväll ska jag till Falkenberg där tydligen Sam fyller år. Woho, första "festen" på månader ? Innan det är dags att hoppa in i duschen och sen vidare till tågstationen ska jag vila en stund. Ha en fortsatt bra helg.

Borta med vinden

Jaha, så var vännerna man hade bortblåsta ifrån Halmstad eller så har de gått upp i rök. Nu lät jag väldigt sjävisk och deprimarenade. Alla har flytt staden med tre hjärtan och de gör de rätt i. Känns hemskt att jag är kvar, jag som verkligen vill bort. Får ha is i magen och vänta några månader till innan jag förhoppningnsvis får lämna.

Hemkommen ifrån jobbet. Självscanning, pepptalk med chefen ocj barnpassning. Ikväll väntas det mys med mister pister Harry, pyttipanna och Idol. Imorgon är det ännu mer jobb samt träning.

Kanske blir en sväng till Gekås för att införskaffa mig ett nytt regnställ inför hösten, kanske ett par gummistövlar - det skulle tydligen behövas till nästa helg. Senare i höst om jag är en utav de som fått den stora äran så blir det underställsköp, vantar och så vidare.

Nu blir en promenad och ett Konsum besök.

Hej Sverige

Nu när det har gått någon dag och man har landat här hemma, jobbet har dragit igång igen m.m. så längtar man tillbaka till varma Grekland. Färgen håller redan på att försvinna, konstigt väder och tillbaka till en massa småstress. Grekland och Rhodos var superbra. Det var varmt, dock lite för mycket sten på stranden, halvtaskig mat, trevliga människor, lite shopping och Robin.

Nu börjar jag ladda inför nästa helg då det är en helg i norr. Ska försöka klämma in ett möte till under denna helgen, men just nu ser det mörkt ut. Får slå en pling igen och höra vad han tycker och tänker. Nu ska jag och Harry äta frukost och senare idag blir det jobb 11-18.