Borta bra men hemma bäst

Och så är jag faktiskt hemma efter allt fläng. I tisdags åkte jag och pappa till Stockholm. Vi gick en runda på stan och kollade "kultur" - alltså inga affärer. Det kliade nästan i fingrarna men orkade inte dra in en halv hängig pappa. Vi träffade Sofie, och tog med oss henne plus hennes sambo Erik till en thairesturang för att äta middag. Onsdagen var det att gå upp tidigt för att ta tåget till Borlänge, där ifrån till Malung och med buss ifrån Malung till Lindvallen. Väl i Lindvallen hann jag med 1½ intervju innan det var dags att åka tillbaka mot Stockholm. Men på vägen upp till Sälen inträffade nått otroligt ! - jag fick jobbet i Tandådalens skidshop ! Jag är överlycklig och ringde till mamma och grät. När jag vart på intervjuerna i Lindvallen och tog bussen tillbaka till Malung där jag skulle ta tåget till Borlänge så var det samma busschaufför som körde tillbaka som körde mig till Lindvallen. Han fick de som satt på bussen att applådera när jag gick på för att jag fått jobbet. Gulligt haha. Det mindre bra är att Robin inte kommer att följa med mig till Sälen...

Idag har jag jobbat, träffat ett par gamla klasskompisar och nu ligger jag i soffan och drar. Äntligen få en hemmakväll med mamma, pappa och Harry. Ska nog åka bort till Lisa en stund, plocka i ordning på mitt rum och in med de nyinförskaffade i garderoben och sen blir det en tidigt sängång. Imorgon ska jag jobba och träffa Robin, och söndag väntas det ännu mer jobb. Men det gillar vi !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0