Vuxenpoäng !

det är mer än en månad kvar till jag åker, men jag har redan resfeber. Häromdagen satt jag och stortjöt hos mamma och pappa. Men vad lipar jag åt ? Jag har fått det jag vill ha, men ändå känns det skit jobbigt att behöva lämna det här. Anledningen är att detta är nytt, jag har ingen aning om vad jag egentligen har framför mig. Jag ska fira jul själv, handla mat, laga mat, bo ihop med en annan människa jag inte känner, nytt jobb och nya jobbarkompisar. Allt är nytt, och nytt är väl något vi människor alltid oroa oss för i början. Men jag kammade även hem vuxenpoäng idag. Jag införskaffade mig ett Ica kort ! Fundera på att vara extra duktig och sätta in pengar på det, och bara handla mat för de pengarna.

Efter en avslutad arbetsdag och ärenden på jobbet och in till stan för att införskaffa mig min nya plånbok så träffade jag även Emelie (och Sara), samt Lisa. Har inte träffat Emelie på väldigt länge. Det blev 90% gamla minnen prat. Vad nostalgisk man blir. Men det är inte så konstigt när min 5 år yngre lillasyster sitter och lyssnar på den musik jag lyssnade på när jag var lika gammal som hon är nu - "Jag ska ta min boll och gå till fotbollsplan..."

Snart är det dags för Unga mödrar på femman, sen mat med familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0