"Robin Hodd"

När jag super seg satt och åt frukost tidigare i morse så läste jag igenom döds annonserna och såg att en underbar liten tant jag var ganska mycket hos i somras när jag jobbade inom hemtjänsten har dött. Tårarna bara forsade. Nu är det ännu ett bevis på att jag inte fixar att jobba med äldre eftersom jag blir lite känslosam (dock inte med alla !) Under de dagarna Robin och hans kompisar var i Spanien i somras så var jag hos denna dam krasst sett varje dag. Vi pratade om min "fästman" och Robin fick även ett efternamn som gjorde att hon kom ihåg honom - Robin Hodd. En ljummen sommarkväll satt hon och hennes granne och drack hjortrons likör och vi pratade om vad man gjorde nu för tiden och vad man gjorde under den tiden de var unga. Nu har hon äntligen förenats med sin älskade make som dog för flera år sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0