För jag har tagit studenten !

Det  är helt sjukt att jag nu måste stå på egna ben och kommer inte att ha något med skola att göra, förutom när jag ska läsa vidare. Men man kan väl knappast säga att det kommer bli samma sak som dessa 13 år ?

Den tidiga morgonen började med champagne frukost hos Sarah. Tusen tack ! Det blev musik, skratt, gråt, dikter och en massa dricka. Vidare till skolan, avslutning i aulan, avslutning i klassrum och sen var det äntligen dags för oss att springa ut från skolan till alla våra nära och kära som stod i utanför för att ta emot oss. Känsla var sjuk ! Sen var det lite mer gråt och en massa blommor och gosedjur runt halsen, vidare till flaket och iväg en runda i stan med E-type och "Africa". En blöt vandring genom stan för att sedan få springa runt och leta upp sin familj i parken. Väl hem mötes jag av världens bästa släkt, familj och vänner. Fick bra presenter och mycket god mat. Kvällen bjöd på avslutning på Mårtensson och den natten somnade jag som en stock.

Victor O har gjort en jätte gullig och ball text om vår klass som ni kommer att få ta del utav. Gött, då vet man vad folk tror om mig och Johanna haha.

"Ni har alla satt era spår i mitt hjärta, det är därför jag skriver detta med smärta. Vi ska alla skillda vägar gå, men mitt hjärta kommer aldrig sluta slå för SPI06C, för vi har så jävla mycket att ge. Nu snodde jag lite text från vår sång, som vi kommer sjunga gång på gång. Och varje gång jag tar på mig min mjukisbralla, så kommer jag tänka på den ljuva fralla, jag en gång i tiden fick, när jag tillbaka från träningen gick. Jag tänkte nu skriva lite om er alla, för jag tycker ni är så jävla balla! Oscar han tjatar om sitt Stockholmslag, inte varje, men varannan dag. Nej, Oscar är en trevlig prick, lär en alltid nya trick. I ett hörn står Emilie och kysser sin Palle som verkar va hennes mjukisnalle. Michaela Svärd Molin är aldrig långt ifrån ett flin, när Dennis visar sin mördar min. Ines hon skrattar alltid så glatt och kör ibland sina luriga spratt. Johanna hon får mitt hjärta att banka, trots jag på mattan gick som en planka. Sanne hon gillar ej klänning och skrud, trots det är hon en jävligt skön brud. Sara, Sarah, Emma och Emma, lägg till Linnèa så har ni en femma. Katta hon servar som gud vet vad, jag blir bara argare och argare för varje slag. Om Tony, Ermin på keften ska slå, får han hoppa eller stå på tå. Johanna J och Andrea står varandra nära, så nära man kan tro de är kära. Öl är Gabbes bäste vän, aldrig man ser honom utan den. Matte han spänner ofta sina märlor, då han inte letar efter Svarta Pärlor. Vicke han sjunger på sin Westlife låt, kanske han borde jobba på en Finlands båt. Anton, Oliver och Jeppe är tre vise men, som inte vet vart de ska hän. Pontus och Jakob är klassens Bill och Bull, jag tror det är bäst för allas skull! Filip han trixar på Tranevall, tur du inte börja jobba i stall. Sist har vi vår Carolina Waxell hon är lite vilsen men ändå snäll. Vi lurade dig att Hitler vad vid liv, lever du ens i våran tid? Vi sa han var fängslad i vårat land, kanske du behöver en hjälpande hand. Ihop har vi kämpat och pluggat, ett å annat tuggumi har det nog blivit tuggat. Pennan glödde och suddit det jobba, ibland övervägde vi nog att skobba. Vi har haft både bra och dåliga tider, främst med långa och tråkiga sidor. 3 år's plugg sliter och tär så varför ska det sluta här? Vi har umgåtts och haft kul som de kamrater vi è, så jag tycker vi ska fortsätta med det. Jag tänkte kalla dikten för framtidsplaner, för i varje fall jag tänker inte ändra på mina vanor."

Lite bilder som för övrig ligger ute på facebook får jag också bjuda på, annars finns allt i vårt minne och våra hjärtan.



Tack för dessa 3 år och för en bäst student !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0