Namnsdag

Ja, idag är minidagen inne då jag har namnsdag. "Andrea är det feminima motsvarigheten till Andreas och har som namnsdagsgrannen André sitt ursprung till de gamla grekerna och ord med betydelsen människa. Namnet var vanligt under 1800-talets sista årtionde och kom tillbaka på 1970-talet, men var som mest populärt för 10 år sedan. Det finns ca 9 500 som heter Andrea varav ca 4 500 har det som tilltalsnamn."

Nu är jag i Falkenberg och ska åka hem imogon eftermiddag för att jobba. Jobbar kväll nästan alla mina jobb dagar denna veckan som kommer förutom onsdag och torsdag. Torsdag åker jag till stugan och ner till mamma, pappa, Lovisa och Harry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0