Changeling

När jag kommit hem igår så satte sig Matilda och hennes kompisar för att kolla på en film. Jag var inte jätte trött så satte mig också för att kolla. Changeling heter den. Den utspelar sig på 190-talets slut och Angelina Jolie spelar huvudrollen. Angelina som heter Christine Collins i filmen är ensamstående mamma till en 9 årig pojke som heter Walter. Hon arbetar mycket och en dag när hon lovat Walter att kolla på bio så får hon rycka jobba istället. När hon kommer hem är Walter borta. Månaderna går och sökandet efter pojken är i full gång. En dag så får Christine reda på att de har hittat hennes son. Hon åker till tågstationen och möts upp av en pojke som inte alls visar sig vara hennes son. Polismännen säger att detta är ett stort misstag och att det visst är hennes son, att han bara har förändrats under månaderna han har varit borta. Men Christine är fast besluten på att det inte alls är hennes Walter och hon tänker göra allt för att få honom tillbaka.

Sen fortsätter hennes kamp om vad som hänt hennes son och hon är hela tiden fast besluten om att hon till varje pris ska hitta honom. Jag som hatar sånt här där det är gripande och som man tror är ett förutsägbart slut fastnade för denna filmen. Man blir skitförbannad, frustrerad och ledsen, vilket jag tror är anledning till varför man fortsätter kolla på filmen. Se den, den är faktiskt otroligt sevärd !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0