Lammet och grisen

Ikväll slipper jag laga mat, jag ska iväg och äta på Lammet och Grisen med hyran och shopen ifrån Tandådalen. Ja, man behöver väl inte nämna namnvalet på restaurangen. Men för domn som är smarta så är de vad de serverar där.

Idag har de vart jobb samt intro. Jag har frontat lite i butiken och fick godkänt, så känner mig nöjd efter min första frontning någonsin. Nu har jag suttit hemma och kollat på de sista Ullreds avsnittet som jag glömde igår. Ska inte iväg förrän om 2 timmar så ska väl lägga mig och sappa bland kanalerna en stund. På tal om Ullared och sista avsnittet. Mattiaz "Skandalen" Björling var ännu en gång med i programmet och som jag sagt innan vet man inte om man ska skratta eller gråta. Jag tycker att han är sjukt pinsam men kan inte låta bli att tycka om honom. Tänk att få ha en sådan vän, man kommer nog konstant alltid vara glad och skratta. Så Mattiaz, om du ser detta - hör av dig ;)

Om 9 dagar är det julafton och igår blev jag inbjuden till folket i Fäbod 2 för julaftonsfirande. Det kommer bli som hemma med farmor och farfar som sover i en varsin fåtölj, inte med en mamma och mormor som går igenom julmaten med en, en pappa som ska försöka hinna med att filma allt, minst en hund på 9 månader (och eventuellt kusinen som är några månader yngre) som antagligen kommer stormtrivas bland alla papper, tejp och platspåsar. Två systrar som ännu kryper under granen för att kolla in deras julklappar och två nykomlingar - Jan och Arne som står vid sidan av och har allmänt koll på läget (?) Jag kommer tänka på er, men efter jobb blir det Kalle Anka och som sagt mat inne hos grannarna. Julklappsöppning med mig själv och lite julmusik till de.

Harry, storlillmatte saknar dig som satan !


Kommentarer
Postat av: Frida

Heej!

jag har hittat din blogg! :)

Ska bli kul att följa ditt liv uppe i Sälen!

Lilla hunden var ju bara för söt i tomteklädeer! :)

Hade toppen där uppe och lycka till på jobbet!

kRAM Frida

2009-12-15 @ 23:51:00
URL: http://800mil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0